Przejdź do treści

ZAJĘCIA EDUKACYJNE w Galerii MCKiS

Galeria Miejskiego Centrum Kultury i Sztuki w Pułtusku serdecznie zaprasza do zapisów na zajęcia edukacyjne, związane z wystawą prac Sylwii Regulskiej – Malarstwo na przestrzeni epok. Technologia, pigmenty, spoiwa, techniki.


Lekcje odbywać się będą w dniach od 13.01.2025 r. do 28.02.2025 r., w godz. 9:00-15:00. Proponujemy zwiedzanie wystawy oraz warsztaty artystyczne.


Czas trwania zajęć: od 45 do 60 minut.

Tematy warsztatów:

  • dzieci w wieku przedszkolnym (od 5 roku życia) i wczesnoszkolnym (klasy I-III szkoły podstawowej): Kolorowy świat malarstwa.
  • dzieci w wieku przedszkolnym (od 5 roku życia) i wczesnoszkolnym (klasy I-III szkoły podstawowej): Malarstwo w moich oczach – odrębne światy w sztuce.
  • uczniowie klas IV-VIII szkoły podstawowej: Interpretacja sztuki – od obrazu do emocji.
  • uczniowie klas szkół ponadpodstawowych: Interpretacja sztuki – emocje, kompozycja, narracja.


W celu rezerwacji terminów zajęć, prosimy o kontakt indywidualny – tel.: 571 426 613.


  1. Kolorowy świat malarstwa
    Dzieci w wieku przedszkolnym mają naturalną potrzebę eksplorowania kolorów i faktur, dlatego
    warsztaty będą koncentrować się na zabawie z paletą barw i różnorodnymi materiałami. W trakcie
    zajęć dzieci samodzielnie stworzą prace malarskie, inspirowane obrazami z wystawy. Zajęcia
    poprowadzimy w sposób, który pozwoli maluchom wyrazić siebie poprzez kolory i kształty.
    • Wprowadzenie do wystawy malarskiej: Prezentacja kilku obrazów, omawianie kolorów,
      kształtów i tekstur, z naciskiem na emocje, jakie wywołują poszczególne dzieła.
    • Zabawy z kolorami: Dzieci będą malować palcami, używając farb w różnych kolorach,
      tworząc abstrakcyjne kompozycje inspirowane kolorami z wystawy.
    • Eksperymenty z fakturą: Wykorzystanie materiałów takich jak papier kolorowy, tkaniny,
      folia aluminiowa, aby dzieci mogły poczuć różne faktury i eksperymentować z tworzeniem
      wielowymiarowych obrazów.
    • Tworzenie własnych dzieł: Dzieci stworzą swoje obrazy, inspirowane dziełami z wystawy,
      korzystając z technik malowania palcami, odbitek, czy rysowania.
  2. Malarstwo w moich oczach – odrębne światy w sztuce
    Podczas warsztatów dzieci zapoznają się z różnymi stylami malarskimi, które są obecne na
    wystawie. Warsztaty mają na celu zrozumienie podstawowych technik malarskich oraz
    wprowadzenie dzieci w świat wyobraźni i własnych odczuć. Będą się skupiały na rozwijaniu
    kreatywności oraz pomogą dzieciom połączyć swoje wrażenia z obrazami z wystawy z tworzeniem
    własnych dzieł.
    • Wprowadzenie do wystawy malarskiej: Prezentacja wybranych dzieł, omówienie różnych
      technik malarskich oraz omawianie, jak artyści wyrażają swoje emocje na płótnie.
    • Tworzenie własnych obrazów: Dzieci będą malować własne obrazy nawiązujące do dzieł
      z wystawy, eksperymentując z farbami akwarelowymi, plakatowymi oraz pastelami. Zajęcia
      będą koncentrować się na wyrażaniu swoich emocji, poprzez swobodną interpretację
      malarską.
    • Technika i kompozycja: Wprowadzenie do podstaw kompozycji obrazu, pracy
      z przestrzenią i tworzenia prostych form. Dzieci będą uczyć się, jak dobierać kolory
      i układać elementy w obrazie.
  3. Interpretacja sztuki – od obrazu do emocji
    Podczas warsztatów uczniowie będą koncentrować się na analizie wybranych obrazów z wystawy,
    ucząc się, jak interpretować sztukę i jak emocje, kolory i kompozycja wpływają na nasze
    postrzeganie dzieł. Warsztaty umożliwią uczniom eksperymentowanie z malarstwem, tworząc
    obrazy, które będą wyrazem ich własnych emocji, nastrojów i doświadczeń.
    • Analiza dzieł sztuki: Dyskusja na temat emocji, jakie wywołują obrazy, analiza technik
      i stylów malarskich (np. impresjonizm, ekspresjonizm, realizm).
    • Interpretacja emocji przez sztukę: Uczniowie dowiedzą się, jak poprzez kolory, kształty
      i formy artyści wyrażają swoje uczucia. Zajęcia skoncentrują się na zrozumieniu, jak dzieło
      malarskie może oddziaływać na widza.
    • Tworzenie własnych dzieł: Uczniowie stworzą obrazy, które będą wyrazem ich własnych
      emocji, inspirowane dziełami z wystawy. Wykorzystają akwarele, farby plakatowe lub
      akrylowe, eksperymentując z różnymi technikami malarskimi.
  4. Interpretacja sztuki – emocje, kompozycja, narracja
    Podczas warsztatów skupimy się na głębokiej analizie dzieł malarskich z wystawy, zarówno pod
    kątem techniki, jak i przekazu emocjonalnego. Uczestnicy nauczą się, jak poprzez kolor, formę
    i kompozycję artyści wyrażają swoje idee, emocje i narracje. Będą mieli okazję nie tylko
    zinterpretować obrazy, ale również stworzyć własne prace, bazujące na podobnym procesie
    twórczym.
    • Analiza dzieł sztuki: omówienie kompozycji, kolorystyki, użytych technik malarskich i ich
      związku z emocjami i historią sztuki.
    • Interpretacja emocji w malarstwie: Dyskusja na temat tego, jak artyści używają kolorów,
      linii, kształtów i przestrzeni, by wyrazić emocje, idee i narracje. Uczestnicy będą analizować
      obrazy pod kątem ich subiektywnego odbioru.
    • Tworzenie własnego obrazu: Młodzież będzie tworzyć obrazy inspirowane dziełami
      z wystawy, eksperymentując z różnymi technikami malarskimi. Każdy uczestnik skupi się
      na wyrażeniu swoich emocji lub narracji poprzez malarstwo.
Skip to content